Publicerat: / LifeStyle { mix }

Tankar och funderingar.

Hej och hå vad tiden går! Det var ett tag sedan jag bloggade här och jag kan med handen på hjärtat faktiskt säga att jag har tänkt MYCKET på att blogga och att jag skulle göra det men så har det alltid dykt upp nått efter vägen och gjort att jag inte kunnat men nu så!




Men hur är det med er alla? Jag ser er trots att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag! I see you my loves! 

Jag kan faktiskt ärligt säga att jag är helt slut efter juli månad med jobb. Folk började fråga mig om jag inte skulle flytta till äldreboendet eftersom jag alltid var där. Joda det var nästan så pass att man skulle kunna ha gjort det. Oftast så jobbade jag 14h pass.. Hem och sov nån timme och upp igen kl 4 för att dra iväg och jobba yttligare ett 14h pass. Så den delen kan jag faktiskt säga att jag är glad över att sommarschemat är slut men jag märker bara på dessa få dagar jag har gått hemma nu (skulle egentligen ha jobbat denna vecka men fått tagit VAB då sonen är sjuk) så kan jag ärligt säga att jag klättrar på väggarna.! Haha! Jag vill jobba!! Men to be continued eller vad man ska säga. 

Annars är det bra. Börja falla tillbaka till det "vardagliga" livet igen med rutiner och allt som försvann nu under sommaren. Känns bra faktiskt. Dock märker man på sonen att jag har varit "absent" från han mycket i sommar. Det är den största negativa delen av det hela. Barnvakt hit. Barnvakt dit. Långa dagar på dagis osv men nu är det över och jag har sagt ifrån om kvällspass osv. Så om jag allt förmodar får nått jobbpass extra hos dom jag jobbat hos så är det bara dagtid. 

"Varför jobbar du inte?" jag vill! Jag trivdes så bra på det äldreboendet jag var på. Shit alltså men tyvärr så får jag inte fortsätta då jag ej har utbildning. När pandemin slog till så bestämde sig kommunen att man får jobba som vikarie I 170h utan utbildning och sen måste man skaffa. Vilket jag försökt och försöker. Väldigt svårt nu för tiden att komma in på kurser på komvux. När jag gick komvux förr så var det bara att meddela att man ville gå kurser och så var man med men nu för tiden måste man ansöka och sen se om man blir antagen eller avslås. Helt galet!  Men jag fortsätter söka in till kurser. Ja jag ska faktiskt börja studera om jag kommer in på skolan. Jag ska då läsa till undersköterska ~ vilket jag gruvar mig för eftersom jag inte tycker om att sitta i skolbänken men förhoppningsvis så går det Bra.

Undersköterska ~ den tanken har faktiskt slagit mig för otroligt många år sedan men har alltid trott att det har varit mycket matte i det vilket jag nu till min lycka fått veta att det inte är. Tack å lov! Jag är så otroligt dålig på matte att det är nästan pinsamt. Att läsa till undersköterska tog hårdare på mig när två av stans bästa sjuksköterskor inom äldreboenden sa till mig när jag gjorde deligering som dom gjorde (länk här om du vill läsa vad dom sa till mig) och det fick mig att tänka inom dessa banor igen. Samt jag vet att min mor / mi madre skulle va glad om jag utbildade mig till det. Nu när jag tänker på det så skulle jag klara denna utbildning så är det jag och två till av mina syskon som är utbildad till undersköterska och son har utbildning. Lite roligt faktiskt. Rolig fakta om mig ; dom två syskonen som har utbildning undersköterska är mina helsyskon. Jag har sen två halvsyskon på mammas sida. Så det blir vi helsyskon som blir undersköterskor om jag kommer in och klarar utbildningen. Spännande men oj vilket pepp! 

Nej nu tänker jag inte svalla iväg i tankarna och I skrivandet. Kanske inte så bra att skriva å blogga när man halv sover. Vet inte riktigt vad för tokigheter som kan dyka upp så jag tänker faktiskt avsluta här och säga godnatt! Imorn väntar tvättstugan ~ suck. 

Godnatt! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog