Publicerat: / LifeStyle { mix }

Crazy crazy month

Hej allihopa! First off all vill jag tacka alla som fortfarande hänger kvar i min blogg. Jag uppskattar det riktigt mycket! Jag har faktiskt haft lite ångest / inte mått bra att jag inte bloggat. Jag tänker på bloggen flera gånger om dagen och att jag borde blogga men helt ärligt, Juli månad är en kaotisk månad.
 
Jag har börjat jobbat (sommar jobb) på ett ålderdomshem och jag har helt ärligt helgerna och tre veckodagar ledigt denna månad. Jag jobbar konstant. Folk frågar mig om jag inte borde flytta in i personalrummet då jag är på jobbet hela tiden 😬 😅 kanske borde ta det erbjudandet? (skämt)
 
Mina arbetstider är så långa. Vissa dagar jobbar jag 14h, andra jobbar jag 7 men måste alltid vara redo för att kunna hoppa in om det behövs.
 
 
Jag bjuder på denna bild. Trots mkt jobb mår jag bra. Jag gillar att jobba mycket som jag gör men ibland slår tröttheten till - im not gonna lie.
 
Denna vecka har varit jobbig. Gassande sol och ingen AC på jobbet (förutom I köket) har gjort att jag har varit svag och haft massiva huvudvärk men styrkan har kommit när dom äldre är på bra humör. Här omdagen (bilder under) hade vi en riktigt trevlig stund på jobbet. Chefen hade arrangerat en liten grillning för dom boendena och det blev toppen lyckat! Trots gassande sol i huvudet så såg jag till att alla fick i sig vätska medan dom andra personalen delade ut korv. Efter det så blrv det fixa som en av personalen hade bakat och waow va glad dom blev!! 
 
 
 
 
Jag har fått tillåtelse av chefen att lägga ut om jag täcker ansiktet på allihopa (som jag sa också att jag skulle göra) 
 
 
Super lyckad dag med lyckliga boenden! Alla njöt riktigt ordentligt och jag blev så himla glad att se dom må bra i solen, njuta av sällskapet av varandra och få äta gotta 😊
Även min älskade SBoy (smeknamn jag har för han - hans förnamn och boy) kom ut en sväng och jag blev så otroligt glad! Lycklig blev han att det var bra temperatur för han å komma ut! Och jag sprang bara i strumpor i fredags på jobbet (måste köpa nya skor) Hade tillåtelse av personalen och chefen att springa runt så.
 
Så det va lite av denna vecka. Jag kommer att göra en liten lista sen över händelser denna vecka - bedrägeri är inblandat och nej inte jag. La ut en varning på Facebook om detta (förklarar sen). Nu ska jag springa ner i tvättstugan och ta hand om tvätten sen står städning, handling och bad av son på schemat 😊




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog