Publicerat: / LifeStyle { mix }

Akut studering.. Gav det nå resultat?

 
I will from now on blog on Swedish but there is a translation button you can use to translate to English or your language.

 
Denna vecka började jag på mitt nya jobb. Jag har haft tre stycken intro pass varav två var morgon pass och ett kvälls pass. Det jobbigast med denna vecka (och framöver) är dom dagarna jag måste kliva upp kl 04 för att hinna göra både mig själv och Emilio redo för att börja dagen. Denna vecka har jag lärt mig så fruktansvärt mycket så sån korttid. I onsdags fick jag reda på att jag har prov på fredag. Paniken och stressen som uppstår när jag hörde det går inte att förklara. Det blev akut studering av kurserna som tack å lov var online. Klarade proverna där knappt men blev godkänd.
 
Till slut kom dagen jag gruvade mig för ~ fredag ~ först jobb på restaurangen och sen iväg och göra provet. Hela den dagen var en enda stor stress. Studera samtidigt som man jobbar (när man kunde alltså. Inte means det var kunder där) sen iväg snabbt som attans till stället jag skulle ha provet på ~ tack å lov för N som kunde skjutsa mig! Räddaren i nöden! 
 
Med tunga steg och dunkande hjärta i bröstet går jag in och sätter mig ner. Jag var supernervös. Sån press " du måste klara detta för att få gå vidare". Alla känslor kom på en och samma gång ~ stress, press, ångest att tro att jag skulle misslyckas. Två sjuksköterskor kom in med en stor lunta papper. Restless legs började kicka in. Jag kunde inte sitta still (ADHDn kickade in). Efter 1,5h som jag suttit och kämpat fick jag beskedet "Emma. Aldrig någonsin har vi varit med om en person som inte har någon utbildning inom sjukvården kunna så mycket som du kan om mediciner osv. Vi är väldigt imponerad av dig och önskar att du kunde vara med när dom andra ska göra proverna. Du kunde förklara så bra och tydligt och du kunde mer än vad vi krävde. Vi älskar hur du satt och resonerade med dig själv medan du tänkte. Hur du berättade personliga erfarenheter osv. Du fick full pott på dina prover. Du måste studera till undersköterska" Känslan som kom då går inte att beskriva. Jag blev så glad, så lycklig, så lättad. Jag har aldrig fått 100% på prov förr och nu dessutom på flera samtidigt. Jag visste inte om jag skulle gråta av lycka eller om jag skulle skratta. 
 
Jag går och gör mig klar inför kvällspass into. Jag kände mig så himla glad och stolt över mig själv. Än idag är jag stolt över mig själv. Att på två dagars vetskap och studerande lyckades jag få 100% på alla prover.
 
Jag är ledig hela nästa vecka men från och med vecka 25 så kör vi hårt! Vårdbiträde Emma at your service 🙆🏻‍♀️



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog