Publicerat: / LifeStyle { mix }

Long time no see.

Hellu alla sötnosar som fortfarande kikar in i min blogg! Jag uppskattar det verkligen ~ liksom for real ~ true og's!


Det har varit kaos de senaste tiden så jag kan inte ens wrap my mind runt det. Sist jag bloggade var i september och då kunde ni läsa att jag börjat plugga ~ well that part is sorta done. Jag pluggade till Socialpedagog och jag blev klar med hela utbildningen på lite över 1,5 månad. Jag är nu diplomerad socialpedagog och jagar nu mitt certifikat för att bli certifierad socialpedagog men oj va svårt det är. För att få certifikatet måste jag ha 4 veckors godkänd praktik och att hitta en praktikplats now days är sjukt svårt! Ni ungdomar som har praktik via skola ~ USE IT och ta vara på dom veckorna! 

Jag skrev också I september att jag har börjat jobba hemifrån. Kommer dock inte ihåg om jag skrev vad det var men jag jobbade som telefonförsäljare på ett känt och stort företag. Oj vilket misstag det var. 1 november sade jag upp mig pga olika skäl som inte behövs skrivas här. Ett av dom bästa beslut jag tagit för dels mådde jag inte bra på slutet att jobba för dom (olika anledningar) och andra var för jag kunde fokusera på att studera vidare och söka andra jobb istället som jag vet att jag kommer finna ett som jag trivs bra med. 

Emilio.. Växer så det knakar. Framsteg har saktas ner dock. Vilket gör mig orolig men jag vet att det kommer igång snart igen. Han "pratar" inte ännu. Han har slutat säga mamma, pappa och andra ord som han sa förr. Nu är det mera ljud och läten. Dock kan han göra uttal för siffran tre (3) men that's pretty much it. Han gillar pussel och räkna så det är fokus nu men även hushållssysslor (ja du läste rätt..) som HAB (Barn och ungdomshabiliteringen) säger att jag ska lära honom. Han hjälper mig med tvätten ~ jag sorterar och lägger i högar och han lägger in de i maskinerna. Han får självklart aldrig röra Tvättmedel osv. Han tycker om att starta maskinerna genom att trycka på knapparna så jag ställer in och han trycker. Han hjälper mig att hänga tvätten ~ jag säger tack tack och han ger mig och han försöker även hänga själv. Blir lite knas för det mesta men han försöker och det gör mig glad. Han kan diska ~ plastmuggar. Men lär sig mer. Det enda han inte får göra är att hjälpa mig laga mat eller hålla på vid spisen. Jag anser att han är för liten för det. 

Vad mer? 
  • Maken är fortfarande inte hemma. Vet dock int eom jag skrivit det med maken är utvisad sedan två år tillbaka. Vi väntar på beslut.
  • Emilio sover inte på nätterna så jag är trött. 
  • Emilio har börjat med att sova max 1,5h varje kväll och kommer utspringandes gråtande i panik om jag inte ligger i sängen. 
  • Jag har eventuellt ett jobb på gång ~ mer kan jag inte skriva i nuläget men när jag vet mer så kommer jag självklart skriva om det här. 
  • Jag är aktiv på Instagram ~ @emmasiingh 
  • Jag läser upp betyg på komvux på distans. 

Jag ska lägga mig och sova nu. Imorn väntar spännande dag ~ not. 

Godnatt! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog