Publicerat: / LifeStyle { mix }

Egentligen får man inte men here we go, 35 timmar

Ohmygod. Äntligen ligger jag i sängen. Total sömnbrist och helt utmattad. Jag provade på att jobba 35 timmars arbetspass. Eller ah, två pass men ingen 11 timmars vila. Det var spännande. Men jag sa ifrån att jag inte tänker göra om det igen. Nu har jag provat det och jag gillade det inte. 


"MEN EMMA! det är lag på 11 timmars dygns vila!" Ja jag vet men en gång gör ingenting om man provar. Jag jobbade först 15.00-16.00 dagen efter och samma kväll hade jag natt jour. Alltså vaken natt. Yeah inga problem med vanliga arbetstider men aldrig den turen igen. "Men du var ledig några timmar, då hade du kunnat sova?" Tyvärr funkar inte det så när man har ett barn och en make som är sjuk. Men jag jobbade ändå 🤷‍♀️ dock får jag ta smällen efter det nu. 

Nog om negativitet för denna gång. Jag pröva, jag gillade det inte. Jag har sagt ifrån. Ett löfte till mig själv inför 2024 (som jag redan jobbar på redan nu) är att våga säga nej till saker och ting. Och detta är en av sakerna. Sen har jag också som löfte till mig själv att våga prova nya saker och nya utmaningar; well.. i did. Not my thing.

Men hörni,  det är andra advent! Ursäkta? Men var tog tiden vägen? Snart är det jul och sen ett nytt år och alla dom löftena "new year, new me" kommer mem man vet att man tappar motivationen snabbare än gud vet inte vad. Men försöka kan man alltid göra.  Oj nu vart det knas i inlägget ~ jag skyller på sömnbristen 😅

Andra advent 
Snart kommer jag göra en förändring på mig själv ~ kring jul ~ för att låta mig sakta finna ro och minska stress. Några av er vet redan men jag berättar för alla sen och förklarar varför. 

Kort inlägg men ville visa att jag lever. Kommer lägga ut ett inlägg sen från utbildning jag var på med jobbet ~ väldigt spännande men väldigt mycket repetitioner av saker och ting. Spännande men samtidigt lite tråkigt. Det kommer upp i nästa inlägg. Skall försöka vara lite mera aktiv i både bloggen och på instagram nu ~ förhoppningsvis så lugnar allt med skolan ner sig. Men det är tveksamt (om skolan alltså).
.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog