Publicerat: / Beauty; Emma

Till alla som någonsin...


Till er alla (inte ni läsare men familjemedlemmar och människor irl) som någonsin har tvivlat och tvekat på mig. Som har sagt massa dumma saker att jag intr kommer lyckas, kommer aldrig bli någonting av mig osv. Well!!! Tji får ni because I did it! 🥳 Jag är utbildad undersköterska! Heja mig! 

Hela tiden har jag fått höra att utbildningen är meningslös. Onödig, onödigt med att hamna i skuldfällan (CSN) när du ändå inte kommer fixa det osv. "Du kommer aldrig klara av att jobba inom vården! Du kan lika gärna hoppa av för du kommer inte lyckas!" "Det kommer aldrig bli något av dig! Du kan lika gärna ge upp, gå hemma om dagarna och leva på sociala" Med mera. Smärtsamma ord och meningar för mig. 

(~ och nej jag har absolut inga problem med att det finns människor som inte klarar av att jobba pga olika anledningar som får bidrag från socialtjänsten. Absolut inte!)

Denna utbildning gick jag på grund av två anledningar; 1. Det var ett löfte till min mor när hon kämpade in I det sista i livet och 2. Jag vill hjälpa människor. Jag vill att varje människa ska må bra, vara så frisk som dom så möjligt kan. 

Ändå har jag fått höra massa skit om mig som framtida undersköterska och förhoppningsvis sjuksköterska å senare läkare.



✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️
 Från min instagram; 
Många människor trodde inte på mig, trodde inte att jag skulle slutfölja, att jag inte skulle lyckas. Att jag skulle ge upp. Jag hade dom tankarna i andra terminen pga måendet mitt och tredje termin var den bättre men fortfarande svår. Trots massa skit som gick i klassen, massa lögner, rykten och rent utav bullshit från en del så kan jag med handen på hjärtat säga att JAG GJORDE DET! Med grymma betyg (VG - MVG), många nya vänner och mycket erfarenheter och kunskap! 

Dessutom har jag fått två jobb som jag älskar och trivs med. Jag kämpar fortfarande med psykisk ohälsa men sakta men säkert så blir den bättre men jag kan nu säga; Jag är nu officiellt en undersköterska! 

Undersköterska & Socialpedagog! 

✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️



Jag höll mitt löfte till mamma och det är jag riktigt stolt över! Att försöka balansera studier med psykisk ohälsa, samtidigt som man ska vara mamma, fru och arbetskollega. Kämpigt, ja men jag lyckades! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog