Publicerat: / LifeStyle { mix }

Värmeslag, jobb och bedrägeri


Hellooo alla vackra människor! Jag hoppas ni alla mår bra och har klarat er bra under värmeböljan som är just nu. Min son drabbades olyckligtvis av värmeslag i helgen så jag har haft extrem panik, oro och rädsla. Suttit vak nätterna lång för att hålla koll på honom. Se till att han får i sig vätska etc. 

I söndags hade Emilio (sonen) 39,3°C I feber framåt kvällen. Så jag tappade upp ett någorlunda "kallt" bad för att få ner temperaturen i kroppen. Han blev lycklig att känna kylan dock höll han på att somna i badet så det blev ju lite tokigt. Temperaturen sjönk som tur var men olyckligvis dök den upp igen på kvällen. Emilio har aldrig haft värmeslag och det gjorde mig livrädd. Dock försökte jag få till allting själv (så det skulle försvinna) och jag lyckades! Jag hade självklart kontakt med 1177 flera gånger under helgen och enda fram till idag. Tror dom är ganska trött på mig och när dom ser mitt nummer så tänker dom nog "nej! Inte hon igen!". Haha nej då. 

Tack gode gud för isglass, bubbelvatten, is och Alvedon! 

Idag mår Emilio betydligt mycket bättre. Han är "normal"/sitt rätta jag igen men har problem med magen (väldigt vanligt med diarré när man har värmeslag) så han blir hemma från dagis resten av veckan (såklart!).  Sjuksköterskan på 1177 sa åt mig att kontakta hälsocentralen om diarrén inte hade försvunnit till idag och det gjorde jag. Vart inte nån hjälp faktiskt. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa. Emilio har iallafall inte magsjuka tack och lov för det! Både sjuksköterska på 1177, internet och läkaren har sagt detta. Så det är iallafall en positiv sak i allt detta. 

Så det var lite om min helg. Under så kommer du läsa en lite om förra veckans händelse. Ganska.. Fartfylld vecka. 

▶ Fest med dom boenden 
Det inlägget kan du läsa här > Festligheter
▶ Bedrägeri
En person hade ringt till en av våra boende och angav sig som doktor och sa att våran boende behövde muskelmedicin och att h*n skulle köpa av honom. När jag fick höra detta av en kollega så brann det i mitt huvud. Jag ringde upp numret men efter 20 signaler la jag på. Inget svar. Tog numret och gick ner till chefen, berättade läget och situationen. Polisanmälan gjord och varning till all personal och anhöriga är gjord. Jag la även ut på Facebook. 
▶ 41h jobb i gassande sol
Det kan jag lova var fruktansvärt jobbigt. Jag jobbade några 14h pass med 35°C 
▶ Vaccination 
I tisdags tog jag min andra dos av vaccination mot COVID-19 (snälla vaccinera er så vi får stopp på denna hemska "sjukdom" eller vad man ska kalla den). Hade gallstensanfall under morgondagen och jobbade kväll. Lite kämpigt men det gick. 

So yeah, det var lite grann av förra veckans händelser. Det har hänt mer men kommer inte ihåg allt. 



✨ Jag hoppas ni alla har en fantastisk vecka och njuter ordentligt av solen som äntligen bestämt sig för att dyka upp ✨ 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Emma Singh heter jag. 33 år. Gift med en man från Punjab, Indian och tillsammans har vi en liten kille som föddes 2017. Våran lilla kille har autism nivå 3 och är icke-verbal.


Jag vill också tacka och välkomna er till min lilla hörna här på internet.

Som person är jag en person som konstant letar efter nya äventyr, idéer, chanser till att lära mig nya saker om det mesta. Jag har en stor passion för smink, skönhet men också mat (bakning och matlagning) samt mycket mer.

För tillfället håller jag på lära mig arabiska (igen), teckenspråk, teckenstöd och allt jag kan om autism.

Utbildning; Undersköterska & SocialPedagog